søndag den 22. maj 2011

Hvorfor stjerner tager producere kreditter? Fordi de kan.

Klar til nogle Langfredag ​​spørgsmål?
Chris spørger:

Jeg har set en masse af aflyste (nogle gode faktisk) viser, at deres vigtigste stjerne opført som en executive producer siden den første sæson. Er der en sammenhæng?
Nogle stjerner er i stand til at bede om og modtage en producerende kredit. For at vise forfatter / skabere dette er nogle gange den aftale, du har at gøre med Djævelen. En producerer kredit giver skuespilleren mere kreative sige. Og afhængigt af skuespilleren, der kan være en god ting eller en dårlig ting. Jeg har haft gode erfaringer med Alan Alda og Ray Romano. Begge havde forrygende holdninger og i høj grad bidraget til udviklingen af ​​deres shows. Der er mange andre. Jeg hører Keifer Sutherland på 24 for én.

Nogle shows er bedre på grund af stjernens kreative vision, men de selv er forfærdelig mennesker. Roseanne tænker. Jeg tror ikke, hendes show ville have været halvt så god uden hende input, men hendes forfattere stadig har Viet Nam flashbacks.


Fra Cedric Hohnstadt:

Jeg har for nylig snuble på en YouTube-video, der viser masser af film telefonopkald slutter uden tegn nogensinde at sige farvel. De bare lægge røret på.


Der skal være en gyldig grund skribenter løbende script telefonopkald til ende på denne måde. Ikke er en forfatter, jeg selv ville synes, at sige farvel ville gøre en scene føle sig mere fast, men måske det lille uskyldig sætning eller anden måde bryder spænding eller strøm af en scene? Jeg ville elske at vide forklaringen. Tak.
Cedric, du har ramt på en personlig yndlingsærgrelse af minen. Det aldrig giver mening for mig, at karakterer ikke siger farvel. Hvor meget længere vil det tage at tilføje et eller to ord? Selv i en krise, har Jack Bauer tid til at sige til Chloe, \ "Se ya ... medmindre du ikke får mig koordinaterne og denne beskidte bombe sprænger og vi er alle døde. \"

Jeg har den samme yndlingsærgrelse med "tak". Så ofte tegn vil placere en frokost orden, eller beskæftige sig med en kasserer, eller få et lift hjem, og de siger aldrig "tak". Writers knurre når skuespillere spørgsmål scriptet, men når de siger "Han har lige hældt mig en drink. Ville jeg ikke takke ham? "Jeg side med thesp.

I min scripts karakterer altid sige farvel og tak. Måske det er derfor, jeg har aldrig vundet en Oscar.


VP81955 vidundere:

Har lige set en \ "Frasier \" ep, hvor Niles er iført en pirat outfit ... herunder en vis hvid skjorte. Var denne \ "Frasier's \" modangreb på den berømte \ "Seinfeld \" \ "oppustede shirt \" episode? I en større sammenhæng, har du gjort mange sitcom vs sitcom in-vittigheder?
Jeg kan ikke tale med Frasier episode fordi jeg ikke skriver, at en. Men det er sjovt at lejlighedsvis glide i oder til andre shows. På næsten perfekt, var når som helst nogen at se TV, skal du hørt cheers tema.

Dette er måske det mest indersiden eksempel af alle. David og jeg har oprettet tre serier - Mary, BIG WAVE Dave's, og (med Robin Schiff) næsten perfekt. Ingen af ​​dem havde en "sidste episode". I alle tre tilfælde var vi håber at gøre mere. Men havde vi været i stand til at planlægge en sidste episode af næsten perfekt, skulle vi bringe tegn fra vores to andre shows og wrap op alle tre rækker på en gang. Otte mennesker i Amerika kunne have fået det, men det er en lille pris at betale for lukning.


Og endelig, fra John, et spørgsmål, som sandsynligvis vil få mig i problemer.

God viser kan have deres lejlighedsvise dårlige episode, uanset årsagen, bare ikke gel højre. Har du nogen eksempler på den anden vej rundt - et show, der er generelt dårlige eller bare blah, at en eller anden måde kommer op med en rigtig god episode (og derefter falder tilbage i ondskab / blahness igen).
Jeg ved at jeg spytte på korset, men det er den måde jeg føler Curb Your Enthusiasm. For det meste finder jeg det ujævne og til tider trættende. Men alle så ofte en episode vil bare banke mig på min røv. Og det synes at ske nok, at jeg holder øje. Brilliance er svært at komme forbi og det er værd at møde gennem ugers Larry opføre sig som en idiot, fordi der ikke er nogen sandwich opkaldt efter ham.

Hvad er dit spørgsmål?

Ingen kommentarer: