søndag den 10. juli 2011

Hvad goer jeg for min ph.d.?

Jeg har set følgende citat to gange - måske begge gange på UKZN hjemmeside. Det er noget i retning af, at de fleste ph.d.-afhandlinger er simpelthen det indskydende af knogler fra en kirkegård til en anden. Jeg har virkelig forsøgt at undgå at studere 'sandhed for sandhedens skyld' i begge mine Masters og nu er min PhD. Men det er faktisk ret hårdt! Jeg har rejst gennem en række gentagelser af at ændre min forskning spørgsmål, og er stadig ikke helt tilfreds. Nogle gange konceptet virker totalt naiv (lad os løse alle Sydafrikas problemer baseret på bogen af ​​romerne), på andre absurd - selv om det er, hvordan den tanke, at jeg kan generere noget nyt altid slår mig! Jeg har en tendens til at vandre ud i teologien, når jeg skulle gøre Gammel og Ny Testamente. I øjeblikket er min forskning spørgsmål er:

Som vi bringer Paul og Desmond Tutu i dialog, men begrænser os til temaerne frigørelse, forsoning og individuel identitet, kan vi finde et nyt perspektiv på Paulus 'brev til romerne, som er nyttige for den sydafrikanske kirken i dag? Det er måske ikke frygtelig meningsfyldt - så at forklare. Ideen er at gøre eksegese på visse passager fra Romerbrevet (der er ikke plads nok i et speciale til at gøre det hele bogen) laver målinger fra en sydafrikansk perspektiv (som indbegrebet af Desmond Tutu) og derefter igen fra en original kontekst synspunkt ved hjælp af tilgange NT Wright, JDG Dunn og Richard Horsley (som er noget i retning af at søge efter den historiske Paulus). Princippet er, at aflæsningerne vil informere hinanden og ud af det vil komme en bedre forståelse af både Paulus forfatterskab og dets anvendelse til den nuværende sydafrikanske kontekst. Denne metode til at bruge to behandlinger kaldes, hvor jeg kommer fra, Inculturation og er blevet beskrevet af nigerianske lærde Justin Ukpong - der arbejder på UKZN bare for denne year.In nogle måder er dette ikke virke lidt konstrueret - men en eller anden måde man skal jonglere knoglerne lidt ind imellem kirkegårde, bare i håb om at finde noget interessant! Blot håber nu at høre noget fra mine vejledere til at sige, om dette er nok fortjener ...

Ingen kommentarer: