torsdag den 9. juni 2011

Den stat, hvor blogosfaeren 2010

Wow, nogle gange tager det en evighed at få en blogpost klar til offentliggørelse ... Dette er en af ​​dem. Sorry for den sene indlæg om "den stat, hvor blogosfæren 2010", håber du nyder det alligevel.

Jeg har været blogging, hvad jeg lærte fra SotB for en coupleof år nu. Technorati's rapport om, hvordan blogosfæren gør, er lang og rig. Til min viden er det største stykke af forskning om blogging samfund. De startede tilbage i 2004. Udover indsamling af generelle data om blogging, er dette års fokus på den kvindelige bloggere.
Blogs er i forandring, siger de. Linjen mellem blogs, microblogs og sociale netværk er sløring. Mobile blogging er nøglen trend i år. Baseret på resultaterne af undersøgelsen og interview, de ser store optimisme om blogging. Flere og flere blogs er indtægtsskabende, er hyppigere blogging og flere blogs planlagt og flere og flere mennesker siger go-to ressource for nyheder vil blive blogs. Den tillid i mainstream medier er faldende.
Hobbyfolk forblive rygraden i det blogging samfund (65%). Og igen blogging samfund er vist at være en \ "højt uddannede og velstillede \"-gruppen. Rapporten viser også bloggere forbruge masser af information, hovedsagelig gennem læsning.
Omkring 60% af de bloggere bruger op til 3 timer om ugen på at blogge. 40% lægger mere tid i deres blog.
Sammenlignet med 2009 er hobbyfolk opdaterer deres blog mindre. I generel opdatering er gjort meget mindre på en daglig og mere på en ugentlig basis. Dette er for det meste (63%) på grund af familie-og arbejdsmæssige forpligtelser (gjorde bloggere få bedre og mere travlt job?!). 30% sagde, at det skyldtes at flytte nogle meddelelse til microblogging og sociale netværk.
Bloggere, der blogger om deres arbejde / firma siger, at de har større synlighed i deres industri, også fører til succes og salg.
Bare omkring 80% bruger Twitter (ikke alle -! 34% af de ikke-brugerne ikke forstår den service, de siger, andre bruger Facebook i stedet) til at fremme deres blog, dele links og holde op med nyheder og arrangementer.
Facebook og Twitter ses som den mest effektive platforme til at markedsføre blogs.
En lille stigning kan ses i mobile blogposting (24% i 2010, 20% i 2009). Jeg er virkelig nysgerrig, hvis dette tal vil stige hurtigere med IPAD markedsindtrængning.
Virkelig interessant er det faktum, at sociale medier websteder er hurtigere end søgemaskinen optimering som udbredte marketingværktøjer. Kun \ "38% af bloggere bruge SEO \".

Interessant citat af Barbara Jones:.. \ "Jeg ser Twitter og Facebook som to meget forskellige applikationer Facebook er ligesom en baggård grill, for det meste venner og familie, jeg ser Twitter som et cocktailparty, hvor du har mulighed for at pop i og ud af samtaler og gøre relationer. \ "

En ting jeg savner i denne rapport (og jeg har nævnt det før) er nogle hårde tal om antallet af (aktive) blogs og antallet af nye (aktive) blogs.

Lad os se, hvad 2011 er i vente for at blogge! For nu er mit spørgsmål til dig er, at gøre disse tendenser vedrører din blogging praksis? Er du blogge mere eller mindre? Og hvilke værktøjer bruger du til at fremme din blog?

Ingen kommentarer: