mandag den 3. januar 2011

Ferie Hjaelp

Joe har en historie af misbrug, der sammenligner til A Child Called It. Joe, 46, er analfabeter selvom han gjorde det gennem 11. klasse efter at have forladt sin voldelige familie i en alder af 15. Han og hustru Mary gør det bedste med, hvad de har at forældre, at deres fem børn anderledes, end han var rejst. Han arbejder, når han kan finde \ "fix it \" type job, mens Mary bestemmer i hjemmet sundhedspleje for ældre. Deres indkomst er meget lav at sørge for en familie på syv. Joe hedder hans far brændte uanset julegaver de måtte have modtaget fra andre, når han var barn. Du har mulighed for at hjælpe ham igen opleve den sande magi og betydningen af denne smukke sæson.

Hvert år, jeg tror, at der ikke kan være en familie eller person, som vi vil hjælpe, der kan muligvis bryde mit hjerte så meget som en sag fra året før gjorde.

Og hvert år, jeg tager fejl. Der er bare en utrolig mængde af lidelse i verden. Joe (ikke hans rigtige navn) ramte mig virkelig torv i hjertet i år. Det er en kaste-op mellem hans familie og situationen for 10-årige Jack (heller ikke hans rigtige navn).

Jack og hans unge halvsøster har været kastet rundt fra familiemedlem til familiemedlem til staten pleje, afhængigt af status for deres stofafhængige mor. Inden du flytter ind hos sin nye elskerinde, blev den familie, der bor i en bil. Hun er nu at få hjælp og forsøger at etablere en husstand for hendes børn.

Engang mellem den tid, jeg har modtaget denne og sidste uge, at alle ændret. Moderen er tilbage af sporet og de to børn er blevet taget fra hende, men adskilt i to forskellige hjem. Disse børn er 10 og 7, og de har allerede set flere af verdens grimme bug i deres korte lille liv end nogle mennesker vil se i en menneskealder. Nogle mennesker har ingen idé om hvor heldige de er at være ukjendt med \ "de måder af verden. \"

Disse er blot to af dette års triste tilfælde. Den gode nyhed er, at jeg kender dem. Jo bedre nyhed er, at jeg har kolleger, der er mindst lige så rørt af disse historier som jeg hvert år. Og når jeg beder dem om at hjælpe mig, 99,99 procent af dem spørger bare "hvad" og "hvornår." Jeg er så heldig at være navnet og ansigtet bag vores kontor årlige ferie velgørenhed program. Jeg har været aktiv i programmet for et årti nu, og overskriften det op i en eller anden måde for omkring halvdelen af de år.

Jeg kan ikke løse Jack's mor. Jeg kan ikke udslette Joe's urolige barndom. Men den bedste nyhed? Jeg kan gøre dette til en meget lysere ferie og få 2012 ud til en lykkeligere start for dem. Hvordan kan jeg gøre det?

Fordi jeg er en dårlig * ss Elf - omgivet af snesevis af super-drevne Santas.

(Foto af NV, jep det er undertegnede, høflighed af The MonkeyGirl. Elf kostume lavet af sewwhat-Moder MonkeyGirl.)

Ingen kommentarer: