torsdag den 1. september 2011

Den Lee - Bridging the kulturelle skel. WDW Interlude Del 2

Der er lidt tvivl om, at Ang Lee er en usædvanlig film maker. Han kunne ikke kommunikere så meget verbalt med sine stemmer, som påpeget af både Jake Gyllenhaal og Heath Ledger om deres ensom oplevelse at filme Brokeback Mountain, men hans billeder af film er hver perfekt undfanget. Lee formår at vises altid i kontakt med sin uafhængige og auteur rødder, mens endnu appellerer til mainstream-publikum, når han vælger. For mig har Lee evnen til at kombinere følelser med afstanden i samme skud. Det er en meget smart måde at fortælle en historie - ikke så mærkeligt, da, at Ang er Sense and Sensibility er et mesterværk. Ang lee blev lavet for Jane Austen, selv med den store kulturelle skel.


Denne artikel fra Film International gennemgår en ny bog om Ang Lee med Whitney Grothers Dilley. Både bogen og funktionen undersøge Lees tilpasning til og af vestlige film. De har også overveje Ang forhold til samarbejdspartner James Schamus, hans enestående betydning, og hvordan Ang den outsider er i stand til at undervise vest om sig selv gennem filmmediet.





Mange tak til BBMISwear for scanninger og til IHJ til billedet.

Interlude - Festival for Historie del 2

Søndag den, der ikke er en til at lade en lille ting som en voldsomme regnskyl satte mig ned Jeg var tilbage i Northamptonshire og Kelmarsh Hall til en anden dag af store eksplosioner, opladning riddere og real ale telte. Det var Dag 2 af English Heritage Festival of History. Du kan se nogle billeder fra dag 1 på forrige indlæg, her er nogle højdepunkter fra dag 2 og jeg er glad for at sige, at solen kom ud! Faktisk fik jeg en meget solbrændt næse.







Gør tjek min rapport fra den vidunderlige Festival for historieskrivning, som fandt sted på samme begivenhed.

Ingen kommentarer: